andreasbengtsson1

Alla inlägg under maj 2013

Av andreas bengtsson - 31 maj 2013 13:20

Idag har jag tänkt att ni ska få en dikt. Jag har inte skrivit den skälv.

Vi kvinnor

Vi kvinnor, vi äro så nära den bruna jorden.
Vi fråga göken, vad han väntar av våren,
vi slå våra armar kring den kala furan,
vi forska i solnedgången efter tecken och råd.
Jag älskade en gång en man, han trodde på ingenting...
Han kom en kall dag med tomma ögon,
han gick en tunga dag med glömska över pannan.
Om mitt barn icke lever, är det hans...


Jag hoppas att ni gilla den.

Jag hoppas okså att ni får en trevlig helg

Av andreas bengtsson - 31 maj 2013 13:19

Idag har jag tänkt att ni ska få en dikt. Jag har inte skrivit den skälv.

Vi kvinnor

Vi kvinnor, vi äro så nära den bruna jorden.
Vi fråga göken, vad han väntar av våren,
vi slå våra armar kring den kala furan,
vi forska i solnedgången efter tecken och råd.
Jag älskade en gång en man, han trodde på ingenting...
Han kom en kall dag med tomma ögon,
han gick en tunga dag med glömska över pannan.
Om mitt barn icke lever, är det hans...


Jag hoppas att ni gilla den.

Jag hoppas okså att ni får en trevlig helg

Av andreas bengtsson - 28 maj 2013 14:28

hej alla läsare jag vett att ajg inte har bloggat på sistonde det bror mycket för att jag inte har något att skriva om men i dag har jag det. jag läste på afton bladet att mannen som förföljde sitt ex och hotta henna och det sista han gjorde henne var att hugga ner henne på myrorna i Västerås.


ja gblev glad av att läsa att han äntligen ska få sitt straff.


länken till artiken om ni vill läsa den: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16856018.ab 


har ni tips om vad jag kan skriva så får ni gärna höra av er att ingen i fråga fälltet elelr kommen tera jag kommer inte att lägga upp det om ni tipsar. men skriv gärna ett namn så jag kan tacka dig som har tipsat.

    

Av andreas bengtsson - 22 maj 2013 18:11

Jag vill tipsa om min grupp på Facebook där ni kan diskutera detta ämne gripen heter vi som vill ha slut på kvinnomisshandel.

Av andreas bengtsson - 17 maj 2013 11:44

Idag vill jag önska alla en trevlig helg så är jag åter på måndag

Av andreas bengtsson - 15 maj 2013 19:40

idag är jag besviken på sveriges rätt vässen föratt som ni kan lässa på denna länk:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16781265.ab så har en kvinna blivit utsatt för våldtäckt men mänen som gjorde det har friats. jag tycker att dom borde ha fått fänhgelse istället för att ha blivit släppta det fanns ju till och med en läckare som kunnde bikräffta hennes ska dor hon hade fått av detta.       

Av andreas bengtsson - 13 maj 2013 12:13

Idag har jag en fråga till alla er är det något som jag inte har tagit upp som ni tycker att jag borde ha gjort? Om det är så lämna en kommentar där ni skriver vad ni saknar här på bloggen

Av andreas bengtsson - 8 maj 2013 20:29

Nu är sommaren nästan helt här och då kommer det att ske många våldtäkter och jag skulle villa be er läsare att hålla kontroll om ni ser någ bli ut satt eller hör det. Anmäl det då

Presentation

välkomen till min blogg som är mot kvinnomishandel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

respekterar du kvinnor som du respekterar en man
 ja det gör jag
 nej det gör jag inte

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bild 19 backrund

http://www.snyggareblogg.se/images/bak19.jpg

mus pekare häst

Fluttershy My Little Pony

header

make
just make a gif here

Ovido - Quiz & Flashcards