andreasbengtsson1

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Sommar prat

Av andreas bengtsson - 31 maj 2013 13:19

Idag har jag tänkt att ni ska få en dikt. Jag har inte skrivit den skälv.

Vi kvinnor

Vi kvinnor, vi äro så nära den bruna jorden.
Vi fråga göken, vad han väntar av våren,
vi slå våra armar kring den kala furan,
vi forska i solnedgången efter tecken och råd.
Jag älskade en gång en man, han trodde på ingenting...
Han kom en kall dag med tomma ögon,
han gick en tunga dag med glömska över pannan.
Om mitt barn icke lever, är det hans...


Jag hoppas att ni gilla den.

Jag hoppas okså att ni får en trevlig helg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andreas bengtsson - 10 juli 2013 10:02

Idag kommer jag att lägga upp ett inlägg jag har hittat som jag förmodligen kommer att ta mer av: Kvinnojourernas verksamhet Relaterat Kommunernas kvinnofridsarbete Våld i nära relationer Särskild utsatthet Hedersrelaterat våld och förtryc...

Av andreas bengtsson - 27 juni 2013 18:46

Jag hoppas alla njuter av sommaren Och att ni tar hand om varandra . Vill ni att jag ska skriva om något speciellt så får ni kommentera under detta inlägg ...

Av andreas bengtsson - 21 juni 2013 13:41

Idag vill jag önska alla er en trevlig midsommar ta hand om varandra så ingen hamnar i en sitvation som varken du/ni vill att den ska hamna i ...

Av andreas bengtsson - 20 juni 2013 17:54

idag vill jag tipsa om en bra läck till aftonbladet länk: http://dodadekvinnor.aftonbladet.se/2013/06/i-dag-hyllar-jag-byrakraterna/ ...

Av andreas bengtsson - 18 juni 2013 08:31

De lurades av Sveriges värsta bedragare lyder rubriken och jag vill tipsa om en länk till http://www.tv3.se/tv3-dokument%C3%A4r  där ni kan se dokymentären om just detta jag vill även skika en tanke till dessa kvinnor och hoppas att dom får det bät...

Presentation

välkomen till min blogg som är mot kvinnomishandel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

respekterar du kvinnor som du respekterar en man
 ja det gör jag
 nej det gör jag inte

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bild 19 backrund

http://www.snyggareblogg.se/images/bak19.jpg

mus pekare häst

Fluttershy My Little Pony

header

make
just make a gif here

Ovido - Quiz & Flashcards