andreasbengtsson1

Alla inlägg under mars 2013

Av andreas bengtsson - 29 mars 2013 11:03

 jag först av allt önska er alla en finn påsk jag kommer inte att skriva undrer påsk helgen men jag kommer att börja skriva på tisdag igen.

  

sen vill jag tipsa om denna länk:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16510193.ab där ni kan läsa litte om män som har slagit och mishndlat kvinnor och vilka straff dom har fått och varför.


  

Av andreas bengtsson - 26 mars 2013 19:26

idag kommer jag ta upp några för ändraringar som kommer ske.

men föst vill jag medela att nu finns det även en sida på twitter som hetter.   slut våldet kvinnor @slutvldetkvinno

har du inte twitter så finns det även en grupp på faceboock vi som vill ha slut på våldet mot kvinnor.


men nu så ska jag berätta om förändrarngarna.

1. så kommer ajg bytta header.

2. det kommer komma ny bakrund.

3. jag ska försöka att hitta en ny mus pekare.

4. det ska bli nytt färj på texten i menyn.

har ni några fler på förslg så får ni gärna komma med dom.        

Av andreas bengtsson - 25 mars 2013 14:42

nu så kommer jag fort sätta skriva så mycket jag orkar.


som ni kansce har märkt så har jag lagt upp en nyfråga som ajg hoppas att många av er kommer svara på.


jag funderar nästan helatiden på varför inte en kvinna kan bli respekterarad som en man blir vara är det så.


jag tycker att en kvinna ska ha lika respet med sig som men man har.


   

Av andreas bengtsson - 19 mars 2013 19:53

jag  kommer inte skrivva på ett tag för att jag har tand vär och därför inte orkar men jag hoppas att ni har översende med detta ja gkommer att skrivva så fort jag mår betträ

Av andreas bengtsson - 18 mars 2013 06:30

Jag vett att jag inte har skrivit på ett tag.


Men nu så kommer jag att ta tag i det.


Jag kommer att försöka att lägga upp ett nytt upplägg varje dag men kan inte lova att det blir så.


 Idag kommer jag att skriva om varför och hur en man kan slå en kvinna och leva med det. All så hur jag tror att det ligger till.


Jag tror att det är så att för alla dom men som slår en kvinna tycker att kvinnan har ett lägre värde eller inget värde alls.


Jag tror också att det kan vara så att en man inte alltid heller ser till att en kvinna också är en meniska med ett lika stort värde som en man har.


Men det jag inte kan ens tänka mig är varför en annan person bara kan se på när sådant händer det är det jag inte alls fattar.

Och där med kommer veckans fråga vågar du ingripa om du vett något/ser något som händer en kvinna.


Jag tycker att det är inte 1800 talet längre det är 2013 och jag tycker att alla borde våga ingripa på något sätt nästan alla om inte alla har ju en mobil använd den om du ser något istället för att bara gå där ifrån och släppa att du har set något.


För att nästa gång du ser den kvinnan du såg hända något kan hon ligga på sjukhus för skador den mannen har skapat eller värre hon kan ligga i en kista tänk så nästa gång du lämnar en kvinna isticket              

Av andreas bengtsson - 15 mars 2013 14:41

varför ska en kvinna behöva ut stå detta.


är det för att hon är kvinna eller vad är det som gör det jag fattar inte varför.


ni kan läsa om det jag prattar om på denna länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16416219.ab 




   

Av andreas bengtsson - 13 mars 2013 19:49

Jag undrar hur och varför.
Hur kan en man uttsätta en kvinna för allt våld som dom blir uttsatta för och varför gör dom det.

Jag undrar också hur dom kan leva med detta i sitt samvete.

Kan någon av er svara på detta så får ni gärna kommentera era svar.

Av andreas bengtsson - 13 mars 2013 10:15

som rubricken säger så ska jag prata om vad jag har gort nu på sissta tiden för att stoppa våldet mot kvinnor.


så vad har jag gort är just nu frågan ni stäler?

svar:  jag ahr marknas fört bloggen gennom att skriva till frys huset i sthlm och stält frågan om dom kann göra litte riklam för min blogg.


väntar fortfarande på svar.

jag kommer att berätta för er vad svaret blir när jag får det.    


det andrar jag har gort är att kontakta roks och frågat om jag kunde få litte fackta om det tidigare inläggen. väntar på svar.      



Presentation

välkomen till min blogg som är mot kvinnomishandel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

respekterar du kvinnor som du respekterar en man
 ja det gör jag
 nej det gör jag inte

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bild 19 backrund

http://www.snyggareblogg.se/images/bak19.jpg

mus pekare häst

Fluttershy My Little Pony

header

make
just make a gif here

Ovido - Quiz & Flashcards